1989
Indlemmelsen i det danske juniorlandshold betød, at der måtte en ny bil til, da der skulle køres i mange internationale løb, og her kunne en Ford Escort i gruppe H-trim ikke bruges. Ib købte Jørgen Nielsens gruppe A-Kadett. Det blev til en rimelig sæson med bl.a. flere sejre i rallysprints og hæderlige placeringer i rallyer. Samtidig var han med til at sikre en andenplads i Europamesterskabet for juniorlandshold efter fire store internationale løb.
1990
Kadetten blev bygget om fra den hidtidige 8-ventilede version til en topmoderne 16-ventilet GSI, og det afstedkom en sæson med en del motorproblemer. Teknikken var ganske enkelt for ny og u-afprøvet. Alligevel sluttede landsholdet atter på en andenplads i Europamesterskabet.
1991
Ib købte ny bil – en Lancia Deltage Integrale 16v til gruppe N. En fartraket af format, men holdet måtte bruge det meste af året på at rette buler ud efter mange afkørsler. Den var den dyreste sæson hidtil. Atter var Ib med til at sikre juniorlandsholdet en andenplads i EM, men det var også hans sidste sæson på holdet, da han faldt for aldersgrænsen.
1992
Så kørte Lanciaen hovedsageligt ligeud, og i specialprøver blev det til et jysk mesterskab. I rally blev det til en fjerdeplads i årets Danmarksmesterskab i gruppe N.
1993
Ib købte en rigtig professionel bil – en Opel Corsa – direkte fra britisk rallys David Metcalfe. Bilen vandt fem klassesejre i DM-rally og en tredjeplads,hvilket resulterede i et DASU-mesterskab sammen med Torben Jensen. Ib vandt JM i Specialprøver sammen med kæresten Susanne, som endnu ikke havde licens til at køre rally. Han deltog for første gang i Rally Charlemagne i Frankrig og sluttede som nummer to i klassen. Derudover vandt han flere klassesejre i rallysprints, så placeringsmæssigt blev 1993 det bedste år nogensinde.
1994
Ib købte en ny Opel Kadett af Henrik Lundgaard, og med den opnåede Ib og Susanne sammen en fjerdeplads i DM-sammenhæng. Opel Corsaen var dog ikke solgt, og den blev ligesom Opel Kadetten anvendt til rallysprints, hvor Ib præsterede det kunststykke at vinde et rallysprint i to klasser – nemlig en klassesejr med hver bil!
1995
Ib fortsatte i Opel Kadett og sluttede sæsonen som nummer seks i DM-sammenhæng. Han deltog igen i Frankrig og sluttede atter som nummer to i klassen. Denne gang sammen med konen Susanne.