1989-1991

1989

Indlemmelsen i det danske juniorlandshold betød, at der måtte en ny bil til, da der skulle køres i mange internationale løb, og her kunne en Ford Escort i gruppe H-trim ikke bruges. Ib købte Jørgen Nielsens gruppe A-Kadett. Det blev til en rimelig sæson med bl.a. flere sejre i rallysprints og hæderlige placeringer i rallyer. Samtidig var han med til at sikre en andenplads i Europamesterskabet for juniorlandshold efter fire store internationale løb.

1990

Kadetten blev bygget om fra den hidtidige 8-ventilede version til en topmoderne 16-ventilet GSI, og det afstedkom en sæson med en del motorproblemer. Teknikken var ganske enkelt for ny og u-afprøvet. Alligevel sluttede landsholdet atter på en andenplads i Europamesterskabet.

1991

Ib købte ny bil – en Lancia Deltage Integrale 16v til gruppe N. En fartraket af format, men holdet måtte bruge det meste af året på at rette buler ud efter mange afkørsler. Den var den dyreste sæson hidtil. Atter var Ib med til at sikre juniorlandsholdet en andenplads i EM, men det var også hans sidste sæson på holdet, da han faldt for aldersgrænsen.