1996-2001

1996

Ib satsede på at komme højt op i generalklassementet og købte en Ford Sierra Cosworth, der tidligere var bygget af Jan “Motor” Mortensen. Foråret blev brugt til at lære bilen at kende og gav i øvrigt to andenpladser i lige så mange løb. I det franske rally blev det til en gruppesejr, mens sidste halvdel af sæsonen bød på tre sejre på stribe, og på de sidste meter i det sidste rally blev Danmarksmesterskabet i gruppe H vundet.

1997

Det lykkedes ikke at genvinde Danmarksmesterskabet på grund af en del tekniske problemer med bilen. Årets resultattavle viste i DM-sammenhæng en andenplads og en femteplads, men også fire løb, man er udgået fra. Til rallysprints/shows gik det meget godt med to sejre, to andenpladser og en tredjeplads, men det gik også godt ved fransk Rally Charlemagne i Frankrig, hvor det endte med en andenplads.

1998

Det var en rimelig sæson. I DM-sammenhæng blev det til en sejr, fire tredjepladser og en enkelt udgået. I de danske rallysprint gik det godt dette år. Det bedste resultat blev opnået ved Danmarks største rallysprint. Flere tusinde tilskuere så på, da Ib vandt gruppe H suverænt og blev nummer fire generelt.

1999

Ib solgte Ford Sierraen til fordel for en Renault Clio Maxi Kit Car. Bilen blev hentet hjem fra Polen under stort besvær. Det viste sig senere at være den bedste bil, Ib endnu havde haft. Han sluttede som nummer otte i DM for gruppe A og tog fjerdepladsen i DASU mesterskabet for F2.

2000

Året var til dato den bedste sæson placeringsmæssig, og Clioen fungerede optimalt gennem året. Der var mange sejre i rallysprint og gode placeringer i DM-serien, som sammenlagt gav en fjerdeplads i DM. Klassevinder i Rally Charlemange i Frankrig, og vinder af Dansk Rally Clubs pokal i klassen 1600-2000 cm3. I DM-serien gav det to sejre ud af seks mulige, tre andenpladser og en tredjeplads. I rallysprints blev det til fem klassesejre.

2001

Det var så den tredje sæson i Renault Clio Maxi Kit Car. Alt i alt endnu en god sæson, om end den begyndte lidt skævt. Gearkassen drillede til årets første rally og det samme gjorde vejrguderne. Ellers generelt en god sæson, igen med fuld DM-kalender, og som det eneste gruppe A-team i toppen kunne IK Rally Racing prale af at have gennemført alle seks DM afdelinger. Også Rallye Charlemagne i Frankrig var med i kalenderen, mens Ib traditionen tro var til start i en lang række af landets rallysprints og shows. Slutresultatet blev en tredjeplads i F2-klassen og en samlet femteplads i DM.