2002-2006

2002

Et travlt og spændende år. Renaulten blev solgt og en Opel Astra Kit Car bygget hos Ray Mallock Limited i England blev Ibs nye bil. Den havde vundet det tyske mesterskab i 1999 med Nickey Snelde bag rattet og det norske ditto med Bruno Arntsen som chauffør. Nu skulle den køre i det danske mesterskab. Astraen var meget potent, og det tog lidt tid at få den kørt ind til de danske veje. Den 1. april åbnede IK Auto Center på hjemmeadressen i Juelsminde, og en mangeårig drøm gik i opfyldelse. Øjeblikkelig travlhed i firmaet betød, at der ikke blev kørt løb i udlandet, som det ellers var planlagt. I det samlede løbsregnskab blev det en fjerdeplads i F2-klassen og en femteplads i DM.

2003

Andet år med Opel Astra som for første gang viste sig ikke at være ufejlbarlig. Ved første løb drillede motoren, og i sommerheden senere på sæsonen blev benzinen så varm i tanken, at den nærmest kogte, men bortset fra det var 2003 en af de meste spændende og tætte sæsoner i mange år. Konstante dueller på sekunder ved hvert eneste DM-rally og intet afgjort før mållinien. Hele året igennem viste teamet stabilitet, og det kunne ses på resultaterne. DM-bronzen lå hurtigt indenfor rækkevidde, men ikke uden kamp. En fuld DM-sæson inklusiv et spændende grusrally i Sverige, en række rallysprints og så Rallye Rund um Sulinger Land i Tyskland, hvor IK Rally Racing hentede en flot tredjeplads i sin gruppe. 2003 var også året, hvor Ib prøvede at være testkører for Opel og fik en tur på catwalken til modeshow i Slagelse. Året sluttede på podiet med en bronzemedalje om halsen, og så blev Astraen solgt.

2004

Ny bil igen. En drøm blev opfyldt, da chancen for at købe en Renault Megane opstod. Den viste sig at være en rigtig rallybil. Derudover også næsten urimeligt pålidelig. I Bramming var det dog nær gået galt. Bilen brød i brand og blev først slukket i sidste sekund. Løbsmæssigt var 2004 succes på succes. Samarbejdet med Dorthe Ravn fortsatte og fungerede perfekt. Klassesejr i Tyskland. Klassesejre i samtlige DM-løb og dermed dansk mester 2004. Rallysprint i Ringkøbing, Kalundborg og Fårvang, alle med generelle sejre. Astraen var en fin racerbil, men Renault Meganen var den bedste og mest potente racer til dato i IK Rally Racing.

2005

Købet af Meganen viste sig at være en god idé takket være dens utrolige pålidelighed, og ikke mindst sin hurtighed. Henover vinteren blev bil, motor og gearkasse renoveret og det gav pote i hele DM-sæsonen, hvor bilen vandt sin klasse i alle seks løb. Det gav point nok til endnu en titel som Danmarksmester, den anden i træk og den tredje i alt. Også ved de tre største rallysprints – Kalundborg, Ringkøbing og Fårvang – viste Meganen tænder og vandt alle løb generelt. Samarbejdet med Freddy Pedersen var hele sæsonen optimalt, men desværre galt aftalen kun for 2005, så en ny mand m/k skulle nu findes til at løse opgaven med at læse noter.  

2006 

Dette var et af de mest spændende år i IK Rally Racings historie. Renault Meganen beviste igen sin styrke og pålidelighed, og kombineret med Ibs mangeårige rutine blev DM-titlen kørt i hus for tredje gang i træk. Det skete i den bedste og tætteste sæson nogensinde. En sæson, der bød på en katastrofal start i DM-premieren, som kostede dyrebare point, over fjerde DM-løb, hvor Martin Johansen blev slået med blot ét sekund på hjemmebane til afgørelsen på Møn, hvor hele banden fik stryg… I Fårvang havde teamets nye bil – en Renault Clio Super 1600 – premiere. Ib styrede begge biler med sikker hånd, Clioen blev treer i sit første heat og Meganen var først i sine tre heat. Stressende at køre to biler, men godt tilfreds. Alt i alt en kanon sæson.