2007-2010

2007

Efter tre år i Renault Megane var det på tide med forandring. Renault var stadig det foretrukne mærke, og den nye bil blev den Renault Clio Super 1600, som var blevet anvendt ved rallysprintet i Fårvang. I DM viste den sig straks lige så pålidelig som ”storebror” havde været det. Hurtig, sjov og stabil var tre ord, som beskrev Clioen. Motoren blev lavet up to date, og ved flere løb var teamet hurtigere end Martin Johansen. Det blev også til sejr i flere store rallysprints. Ib sluttede sæsonen som bedste 2WD-kører i DM og blev samlet nummer fire. En perfekt start og et godt år.

2008

Samme bil, men med en lidt ændret udsmykning. Igen en fuld DM-sæson og den tætteste nogensinde. En evig nærkamp med Martin Johansen med eksempelvis blot et halvt sekunds forskel efter 180 km hastighedsprøver ved femte afdeling af DM. Desværre ikke til Ibs fordel. Helt usædvanligt satte en defekt tandstang en stopper for fuldførelsen af et DM-løb ved tredje afdeling. 2008-sæsonen var første gang med separat mesterskab for biler med træk på to og fire hjul. Ved sidste løb var stillingen lige mellem Martin Johansen og Ib. Samme pointantal, samme antal første-, anden- og tredjepladser, og derved skulle resultatet findes ved sammentælling af sekunder. Efter mere end 1.000 km hastighedsprøver skilte kun 42 sekunder de to biler. Martin fik sejren og Ib måtte nøjes med en andenplads, men det til gengæld den sjoveste og bedste nogen sinde. ”Det har virkelig været en konge sæson,” sagde Ib ved sæsonafslutningen.

2009

Efter flere år i Renault var det atter blevet tid til fornyelse. En Fiat Punto Super 2000 med firhjulstræk blev hentet i Polen på en nonstop tur – en mission for rigtige mænd. En rigtig flot racer – pæn og velholdt – med en god portion reservedele til. På trods af dette skulle Puntoen vise sig at køre og virke noget anderledes end ventet. Der måtte arbejdes meget med både motor og transmission, før bilen opførte sig som Ib ville. Et år med flere uheld og tekniske defekter, end teamet normalt var vant til. Alligevel bød 2009 på to andenpladser i DM-serien. To generalsejre i rallysprint og en samlet fjerdeplads i DM.

2010

Det blev til endnu en sæson i Fiat Punto Super 2000-raceren, og sæsonen startede ikke så godt, da Ib måtte udgå fra Danboring Rally i Kjellerup. Med det efterfølgende DM-løb i Sønderjylland blev det til den første podieplacering – en tredjeplads – i et DM-rally med den italienske bil, og da han også gennemførte sæsonens resterende DM-løb, sluttede Ib på en fjerdeplads i den hårde 4WD-klasse.